Weer terug van weggeweest! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anne Kolk - WaarBenJij.nu Weer terug van weggeweest! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anne Kolk - WaarBenJij.nu

Weer terug van weggeweest!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

09 Oktober 2012 | Ecuador, Quito

Lieve Allemaal,

Sinds 24 augustus ben ik weer terug in Quito. Het voelde als thuiskomen na 2 maanden in Nederland te zijn geweest.
Ik woon inmiddels weer in het huisje waar ik voorheen ook in woonde. Het ligt in de wijk La Floresta, dicht bij het centrum met veel mooie oude monumentale panden.
Ik werk nog steeds voor de Nederlandse school. We hebben helaas geen eigen schoolgebouw meer. We geven nu les op locatie zoals het nieuwe concept heet. Ik werk helaas niet meer op de American School, die zijn gesloten omdat er te weinig leerlingen waren en het financieel dus niet meer mogelijk was. Naast het werk op de Nederlandse school geef ik ook priveles.
Op de Nederlandse school geef ik op maandag les aan de kleuters in Quito, op dinsdag aan een R3 groep in Tumbaco, dit zijn kinderen die nog nauwelijks Nederlands spreken en het echt als vreemde taal aanleren. Op donderdag geef ik les in Valle de los Chillos aan groep 5/8 en Havo 3.
Ook geef ik kinderen van 2 families les op zaterdagen en heb ik 4 volwassenen die Nederlands wilen leren.
1 weekend per maand ga ik naar Ambato om te helpen in een huis waar kinderen wonen die door de rechter uit huis geplaatst zijn. Ik doe daar o.a. theater/toneelactiviteiten. Als je meer wilt lezen over de stichting de echt ontzettend goed werk doet (en altijd donaties kan gebruiken) kun je kijken op deze website:
http://www.daniellechildrensfund.org/nl/

De rest van de tijd volg ik salsalessen, bereid ik lessen voor, vergaderingen met de Nederlandse gemeenschap over oa het Sinterklaasfeest, kijk ik filmpjes die je hier voor 1,5 gekopieerd kunt kopen ;) en ga ik uit om salsa te dansen.

Liefs,
Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Mijn leven in Quito!

Actief sinds 19 April 2009
Verslag gelezen: 1346
Totaal aantal bezoekers 46892

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2011 - 30 November -0001

Voor onbepaalde tijd naar Ecuador

Landen bezocht: